Pagrindinis Vidaus tvarkos taisyklės

UAB „RD KLINIKA“ VIDAUS TVARKOS TAISYKLĖS PASLAUGŲ GAVĖJAMS
(GLOBOS NAMAI)

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

1. UAB „RD klinika“ (toliau – Klinika) yra ribotos civilinės atsakomybės pelno siekiantis juridinis
asmuo, akcininkai už jos prievoles atsako tik savo turto dalimi, kurią jie įnešė ar turėjo įnešti į uždarosios
akcinės bendrovės kapitalą, savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos
Respublikos civiliniu kodeksu, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Lietuvos
Respublikos akcinių bendrovių įstatymu ir kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės
nutarimais, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymais, Lietuvos Respublikos
sveikatos ministerijos įsakymais, kitais teisės aktais, bei Klinikos Įstatais.
2. Klinikos vieši pranešimai skelbiami interneto svetainėje.
3. Klinikos veiklos sritis – socialinių ir asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimas.
4. Klinikos veiklos tikslas –– tenkinti socialines, slaugos, kultūrines, dvasines kiekvieno globos namų
paslaugų gavėjo reikmes, sudaryti jiems tinkamas, žmogaus orumą išsaugančias gyvenimo sąlygas,
užtikrinti socialinių paslaugų prieinamumą senyvo amžiaus asmenims ir asmenims su negalia ir padėti
jiems įveikti atskirtį. Tenkinti asmens sveikatos priežiūros, slaugos, socialines bei dvasines kiekvieno
paslaugų gavėjo reikmes, užtikrinti paslaugų prieinamumą, mažinti skausmą, gerinti gyvenimo kokybę.
5. Klinikos veiklos uždaviniai:
5.1. teikti ilgalaikės ir trumpalaikės socialinės globos paslaugas senyvo amžiaus asmenims ir
suaugusiems asmenims su negalia;
5.2. teikti bendrąsias (informavimo, konsultavimo, tarpininkavimo ir atstovavimo, maitinimo
organizavimo, transporto organizavimo, sociokultūrines) socialines paslaugas senyvo amžiaus
asmenims;
6. UAB „RD klinika“ paslaugų gavėjų vidaus tvarkos taisyklės (toliau – Taisyklės) yra vidaus veiklos
dokumentas, reglamentuojantis paslaugų teikimo principus, teikiamas paslaugas, paslaugų teikimo
tvarką, asmens apgyvendinimo globos namuose tvarką, paslaugų gavėjų teises ir pareigas, paslaugų
gavėjų paskatinimus, atsakomybes ir nuobaudas, ginčų ir konfliktų tarp Klinikos ir paslaugų gavėjų
sprendimo tvarką, paslaugų gavėjų išvykimo iš globos namų (laikinai ar visam laiku) tvarką.
7. Taisyklės parengtos vadovaujantis Socialinių paslaugų įstatymu, Socialinės globos normų aprašu ir jo
priedais, Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymu ir kitais socialinės globos bei asmens
sveikatos priežiūros paslaugų teikimą reglamentuojančiais teisės aktais.
8. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos:
8.1. globos namai – įstaiga, teisės aktų nustatyta tvarka turinti teisę teikti socialinės globos ir sveikatos
priežiūros paslaugas;
8.2. paslaugų gavėjas – asmuo, kuriam Globos namuose pagal sutartį yra teikiamos socialinės globos ir
asmens sveikatos priežiūros paslaugos, bei gaudamas šias paslaugas turi teisės aktais ir šia vidaus tvarka
nustatytas teises ir pareigas;
8.3. atstovas – paslaugų gavėjo atstovas pagal įstatymą (vaikai, tėvai, įtėviai, globėjai, rūpintojai) ar
atstovas pagal pavedimą. Atstovą pagal pavedimą pasirenka paslaugų gavėjas tai patvirtindamas savo
parašu. Atstovo pagal pavedimą įgaliojimai įforminami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
9. Globos namai atlieka globėjo, rūpintojo pareigas, atstovauja paslaugų gavėją valstybinėse ir
visuomeninėse organizacijose, gina jų teises ir teisėtus interesus.
10. Globos namų paslaugų gavėjų interesus atstovauja Paslaugų gavėjų taryba (toliau – Taryba), paslaugų
gavėjų susirinkime išrinkti atstovai. Taryba savo veiklą organizuoja vadovaudamasi Tarybos nuostatais,
priimtais Tarybos susirinkime ir patvirtintais globos namų direktoriaus.
11. Taisyklės yra aptartos su Globos namų paslaugų gavėjų taryba.
12. Vyr. socialinis darbuotojas su šiomis Taisyklėmis paslaugų gavėjus supažindina jiems suprantama
forma ir būdu, įvertinus kiekvieno gebėjimus, negalios ypatumus, suvokimo galimybes, veiksnumą ar
ribotą veiksnumą tam tikrose srityse. Informacija apie paslaugos gavėjo supažindinimą su Vidaus tvarkos
taisyklėmis saugoma asmens byloje. Vidaus tvarkos taisyklės skelbiamos viešai Klinikos internetiniame
puslapyje.
13. Taisyklių privalo laikytis ir su jomis būti susipažinę visi globos namų paslaugų gavėjai ir jų
atstovai.

 

II. PASLAUGŲ TEIKIMO PRINCIPAI

14. Organizuojant ir teikiant socialinės globos, asmens sveikatos priežiūros paslaugas, vadovaujamasi
šiais principais:
14.1. Prieinamumo principas. Socialinės, asmens sveikatos priežiūros paslaugos bei pagalba prieinama
kiekvienam paslaugų gavėjui, nepriklausomai nuo jo socialinės padėties, amžiaus, lyties, išsilavinimo,
sveikatos problemų ar kitų specifinių poreikių.
14.2. Tinkamumo principas. Paslaugų gavėjui skiriamos, teikiamos tokios socialinės ir asmens sveikatos
priežiūros paslaugos, kurios atitinka jo interesus bei nustatytus poreikius.
14.3. Bendradarbiavimo principas. Socialinės globos bei asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimas
asmens, šeimos, bendruomenės, organizacijų, ginančių žmonių socialinių grupių interesus ir teises,
pagrįstas įstaigų, teikiančių socialines paslaugas, asmens sveikatos priežiūros įstaigų, valstybės ir
savivaldybių institucijų ir įstaigų bendradarbiavimu bei tarpusavio pagalba, siekiant tinkamų, kokybiškų
ir prieinamų asmenims paslaugų.
14.4. Saugumo principas. Asmeniui užtikrintas kvalifikuotas ir saugus socialinės globos bei asmens
sveikatos priežiūros paslaugų organizavimas ir teikimas.
14.5. Komandos principas. Specialistų susitelkimas vienam tikslui pasiekti – teikti, organizuoti asmens
socialinės globos bei asmens sveikatos priežiūros paslaugas panaudojant savo profesines žinias ir
įgūdžius, bei dalinantis atsakomybe už suteiktas paslaugas.

 

III. TEIKIAMOS PASLAUGOS

15. Globos namų paslaugų gavėjams teikiamos sveikatos priežiūros paslaugos
15.1. būtinoji medicinos pagalba;
15.2. sveikatos būklės stebėjimas;
15.3. asmens sveikatos priežiūros paslaugų medicininių konsultacijų organizavimas;
15.4. stacionarinio gydymo organizavimas;
15.5. paslaugų gavėjo lydėjimas į asmens sveikatos priežiūros įstaigas konsultacijoms, stacionariam
gydymui (pagal gydytojo siuntimą);
15.6. medikamentinis gydymas (vaistų padavimas, suleidimas į raumenis ir intraveninės injekcijos,
perrišimai, pragulų profilaktika ir kt.);
15.7. slauga atsižvelgiant į Globos namų paslaugų gavėjo sveikatos būklę, savarankiškumą, gebėjimą
save apsitarnauti;
15.8. odontologinių, terapinių, chirurginių ir protezinių paslaugų organizavimas pagal nustatytą tvarką.
16. Globos namų paslaugų gavėjams teikiamos globos paslaugos:
16.1. asmens higienos paslaugos (maudymas, nagų priežiūra, plaukų priežiūra, prausimas, šukavimas,
rengimas, sauskelnių keitimas, odos priežiūra, pragulų profilaktika);
16.2. asmens drabužių ir patalynės skalbimas, tvarkymas;
16.3. asmens maitinimo organizavimo paslaugos, įskaitant individualios dietos pritaikymą;
16.4. individualios socialinio darbuotojo paslaugos įskaitant konsultavimą ir informacijos teikimą
paslaugų gavėjo artimiesiems;
16.5. užimtumo specialisto paslaugos individualios ir grupinės;
16.6. dvasinių religinių paslaugų organizavimas pagal tikėjimą individualiai ir grupėse.

 

IV. PASLAUGŲ TEIKIMO TVARKA

17. Paslaugų gavėjui atvykus į globos namus jis yra stebimas socialinio darbuotojo, įvertinamas jo
socialinės globos poreikis ir ne vėliau kaip po 1 mėn. (sunkios negalios, adaptacijos atveju ne vėliau kaip
po 1,5 mėn.) sudaromas individualus socialinis globos planas (ISGP), kuriame kartu su paslaugų gavėju
ir /ar jo atstovu numatoma, kokiomis priemonėmis bus siekiama socialinės globos uždavinių
įgyvendinimo, detalizuotos paslaugos (socialinės, sveikatos, įgūdžių palaikymo ir kt.), kurios bus
teikiamos ar organizuojamos. ISGP rašomos žymos apie periodiškai vykdomą ISGP peržiūrą
18. Paslaugų gavėjams teikiamos globos paslaugos: bendra asmens higiena, maitinimas, pagalba
rengiantis ar aprengimas, drabužių tvarkymas, socialinio darbuotojo konsultacijos, interesų
atstovavimas, tarpininkavimas, socialinių ryšių atstatymas/palaikymas, pomėgių (užimtumo)
organizavimas, palydėjimas į lauką ar kitas įstaigas, pagalba tvarkantis, savarankiškumo įgūdžių
palaikymas. Paslaugų gavėjai skatinami išlikti fiziškai aktyviais, užsiimti įgūdžius stiprinančia/
palaikančia veikla: apsitarnauti patiems, priprasti ir išmokti naudotis kompensacine technika, dalyvauti
užimtumo, darbo terapijos veikloje (pajėgiantys ir norintys dirbti paslaugų gavėjai, atlieka smulkius
buitinius darbus, pav. savo drabužių skalbimą ir tvarkymą ir t.t.).
19. Esant poreikiui, paslaugų gavėjui užtikrinta individuali, diskretiška darbuotojų pagalba atliekant su
asmens higiena susijusias funkcijas, apsirengiant, tvarkantis ir kt.
20. Užimtumo veiklas paslaugų gavėjai pasirenka pagal pomėgius ir galimybes, atsižvelgiant į socialinių
darbuotojų rekomendacijas bei globos namuose siūlomas veiklas.
21. Globos namuose maitinimas organizuojamas pagal Sveikatos apsaugos ministro patvirtintus
maitinimo organizavimą socialinės globos įstaigose reglamentuojančius teisės aktų reikalavimus.
Paslaugų gavėjai maitinami 4 kartus per dieną (pusryčiai pietūs, pavakariai, vakarienė (esant tam tikroms
ligoms – spec. valgiaraštis ).
22. Paslaugų gavėjų maitinimas organizuojamas atsižvelgiant į paslaugų gavėjo sveikatos būklę ir
individualius poreikius: savarankiški, iš dalies savarankiški paslaugų gavėjai, valgo globos namų
valgomajame, kurioje turi savo nuolatinę vietą. Į valgomajį ateina savarankiškai ar lydimi darbuotojų.
Paslaugų gavėjai turintys sunkią judėjimo negalią, laikinų sveikatos sutrikimų, valgo savo kambaryje.
Paslaugų gavėjams maistą pristato individualios priežiūros darbuotojai/slaugytojų padėjėjai.
23. Paslaugų gavėjai gauna fiziologinius poreikius ir sveikatos būklę atitinkantį, reikiamą kiekį
energetinių verčių bei kaloringumą turintį maitinimą, įvertinus jo individualius poreikius, būtinumą gauti
dietinį maitinimą.
24. Valgiaraštį sudaromas atsižvelgiant į paslaugų gavėjo maitinimosi įpročius, kramtymo ir rijimo
galimybes, sveikatos būklę ir gydytojų rekomendacijas.
25. Paslaugų gavėjui sudaryta galimybė jam suprantama forma kasdien susipažinti su valgiaraščiu,
pateikti pageidavimus dėl maisto produktų ir patiekalų asortimento, į kuriuos esant galimybei yra
atsižvelgiama.
26. Valgiaraščiai keičiami kasdien valgomajame. Negalinčius skaityti paslaugų gavėjus su valgiaraščiu
supažindina dirbantys darbuotojai.
27. Lietuvos Respublikoje paskelbus ekstremalią situaciją ir/ar karantiną, atsiradus užkrečiamųjų ligų
išplitimo tikimybei, visi paslaugų gavėjai valgo kambariuose.
28. Esant būtinumui, paslaugų gavėjui užtikrinama individuali, diskretiška darbuotojų pagalba valgant.
29. Paslaugų gavėjui sudarytos sąlygos bet kuriuo paros metu, esant poreikiui, išgerti šiltos kavos, arbatos
ar vandens.
30. Paslaugų gavėjui teikiamos licencijuotos asmens sveikatos priežiūros paslaugos. Organizuojamos
asmens sveikatos priežiūros specialistų konsultacijos, esant būtinumui paslaugų gavėjai hospitalizuojami
ar siunčiami į kitas sveikatos priežiūros įstaigas gydytojų specialistų konsultacijoms.
31. Globos namų paslaugų gavėjas turi teisę pats pasirinkti sveikatos priežiūros įstaigą ar gydantį
gydytoją toje savivaldybės teritorijoje, kurioje yra Globos namai.
32. Paslaugų gavėjai pagal gydytojų paskyrimus aprūpinami medikamentais bei slaugos priemonėmis,
tvarsliava. Esant poreikiui aprūpinami reikiamais proteziniais, ortopediniais gaminiais, techninėmis
pagalbos priemonėmis (klausos aparatais, akiniais, neįgaliųjų vežimėliais).
33. Globos namuose laikomasi sanitarinio, higieninio priešepideminio režimo reikalavimų vadovaujantis
galiojančiomis LR higienos normomis.
34. Medikamentai bei kitos slaugos priemonės saugomi ir vartojami vadovaujantis sveikatos priežiūrą
reglamentuojančiais teisės aktais.
35. Globos namų paslaugų gavėjams medikamentinį gydymą bei kitas procedūras pagal gydytojo
paskyrimus atlieka bendrosios praktikos slaugytojai.
36. Paslaugų gavėjų sveikatos būklė yra stebima kasdien. Esant būtinumui, paslaugų gavėjams nedelsiant
teikiama medicininė pagalba globos namuose arba kitose sveikatos priežiūros įstaigose.
37. Pirmąją medicinos pagalbą klinikoje teikia bendrosios praktikos slaugytojai ir tuo metu šalia paslaugų
gavėjo esantys darbuotojai, išklausę pirmosios medicininės pagalbos teikimo kursą.
38. Skubiąją medicininę pagalbą teikia bendrosios praktikos slaugytojai savo kompetencijos ribose.
39. Esant būtinybei kviečiama greitoji medicinos pagalba.
40. Jei globos namuose pagal paslaugų gavėjo sveikatos būklę nėra galimybių suteikti būtinas sveikatos
priežiūros paslaugas, paslaugų gavėjas turi būti nukreiptas į kitas sveikatos priežiūros ar gydymo įstaigas,
slaugytojai bendradarbiaujant su šeimos gydytoju išrašant paslaugų gavėjui siuntimą ar rekomendaciją ir
išsamiai paaiškinant jam apie sprendimo pagrįstumą ir būtinumą.
41. Bendrosios praktikos slaugytojai pildo ambulatorinę asmens sveikatos istoriją ir kitą medicininę
dokumentaciją, atlieka reikiamas žymas dokumentuose, ESPBI sistemoje bei teikia reikiamą informacija
apie paslaugų gavėją valstybės institucijoms ir kitoms įstaigoms Lietuvos Respublikos Sveikatos
apsaugos ministerijos nustatyta tvarka.
42. Kitiems asmenims informacija apie gyventojo sveikatos būklę teikiama tik gavus raštišką paciento
sutikimą arba pacientui nurodžius konkrečius notariškai įgaliotus asmenis.
43. Teikiant socialinę globą ir iškilus problemoms, susijusioms su gyventojo sveikatos būklės
pasikeitimais, saugumu ar kitomis aplinkybėmis, apie tai nedelsiant informuojamas asmens globėjas,
rūpintojas, esant poreikiui ir galimybėms, — kiti šeimos nariai ar artimieji giminaičiai.
44. Gyventojas turi teisę į kokybiškas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, teisę į informaciją apie
savo sveikatos būklę, bei teisę nežinoti, teisę susipažinti su įrašais savo medicinos dokumentuose,
paciento dalyvavimas biomedicininiuose tyrimuose ir mokymo procese, gyventojo pareigos, susijusios
su jo paties sveikata, yra reglamentuotos LR SAM įsakymais.

 

V. ASMENS APGYVENDINIMAS GLOBOS NAMUOSE

45. Prieš pradedant teikti socialinę globą, asmeniui, jo atstovui sudaromos sąlygos apsilankyti globos
namuose, apžiūrėti patalpas, susipažinti su teikiamomis paslaugomis, darbuotojais bei gauti visą
dominančią informaciją.
46. Informacija apie Globos namuose teikiamas paslaugas, jų kainas ir galimybes jomis pasinaudoti
pateikiama Klinikos internetinėje svetainėje, bei informaciniuose stenduose klinikoje. Dėl šios
informacijos juridiniai ir fiziniai asmenys gali kreiptis raštu arba žodžiu į Globos namų administraciją.
47. Globos namuose apgyvendinami asmenys, kuriems nustatytas socialinių paslaugų poreikis ir priimtas
sprendimas dėl socialinių paslaugų skyrimo. Taip pat priimami asmenys, patys mokantys už suteikiamas
paslaugas.
48. Apgyvendinamas asmuo arba jo globėjas atvykimo į Globos namus dieną turi pateikti būtinus
apgyvendinamo asmens dokumentus: asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą; pensininko ar neįgaliojo
pažymėjimą; jei turi nustatytus spec. poreikius – spec. poreikių nustatymo pažymą, ne senesnę nei prieš
3 mėnesius išduotą medicininę formą 027/a, kurioje nurodyta, kad asmuo neserga ūmiomis infekcinėmis
ar užkrečiamomis ligomis, jam nėra ūmios psichozės požymių, galiojantį Savivaldybės administracijos
siuntimą apsigyventi globos namuose bei kitus teisingus duomenis asmens bylos formavimui.
49. Naujai atvykusį į globos namus asmenį priima vyr. socialinis darbuotojas, slaugytojas, socialinis
darbuotojas. Tuo atveju, jei nėra nors vieno iš minėtų darbuotojų, paslaugų gavėją priima asmuo,
pavaduojantis nesamą darbuotoją.
50. Globos namų paslaugų gavėjai apgyvendinami vienviečiuose, dviviečiuose arba triviečiuose
kambariuose, tačiau atsižvelgiant į paslaugų gavėjo elgesį, sveikatos būklę, sveikatos priežiūros ir
socialinių darbuotojų rekomendacijas bei esant galimybėms (laisvam kambariui), paslaugų gavėjas gali
būti apgyvendintas kitame kambaryje pagal pateiktą raštišką prašymą eilės tvarka.
51. Gyvenamieji kambariai nėra rakinami, siekiant užtikrinti paslaugų gavėjų saugumą ir būtinąją
pagalbą.
52. Esant būtinumui, pagal specialistų rekomendacijas Globos namų paslaugų gavėjas gali būti perkeltas
į kitą kambarį ar apgyvendintas su kitu paslaugų gavėju iš anksto apie tai pranešus paslaugų gavėjui ar
jo įgaliotam asmeniui (asmens sutikimas nebūtinas esant svarbioms priežastims).
53. Globos namų paslaugų gavėjo atsivežti asmeniniai rūbai atitinkamai pažymimi sutartiniu ženklu.
Naudojimui paliekami švarūs ir tvarkingi bei tinkami dėvėjimui rūbai ir avalynė, netinkami atiduodami
artimiesiems, nesant artimųjų- utilizuojami pagal surašytą aktą.
54. Paslaugų gavėjas į globos namus gali atsivežti, savo gyvenamojoje aplinkoje ir kambaryje turėti baldų
ir kitų asmeninių daiktų, jei tai nesudaro pavojaus jo ar kitų asmenų saugumui. Prieš tai parašius prašymą
ir suderinus su Globos namų administracija.
55. Globos namų paslaugų gavėjai aprūpinami patalyne, rankšluosčiais, asmens higienos reikmenimis,
indais, stalo įrankiais ir t.t.
56. Globos namų paslaugų gavėjas atvykimo dieną apžiūrimas bendrosios praktikos slaugytojo
Bendrosios praktikos slaugytojas užpildo asmens medicininę dokumentaciją (gydytojo paskyrimus,
slaugos istorija ir t.t. ). Esant poreikiui paslaugų gavėjui tą pačią dieną yra atliekamos higieninės
procedūros.
57. Paslaugų gavėjo konfidencialumas – tai globos namų darbuotojų pareiga be paslaugų gavėjų ar jų
atstovų sutikimo neatskleisti informacijos apie paslaugų gavėjo sveikatos būklę, gydymą ir kitus
asmeninio pobūdžio faktus, kuriuos darbuotojai sužinojo atlikdami profesines ar darbo pareigas. Be
paslaugų gavėjo sutikimo jis nefotografuojamas, nefilmuojamas, nevykdoma kitokio pobūdžio apklausa
ar tyrimai. Lankytojai paslaugų gavėjus ir vidaus patalpas ar teritoriją fotografuoti, filmuoti, vykdyti
apklausas, tyrimus gali tik iš anksto suderinę su administracija bei gavę administracijos ir paslaugų
gavėjų sutikimą.
58. Socialinis darbuotojas stebi paskirtų kartu gyventi asmenų charakterius, poreikius, interesus, kylant
konfliktams organizuoja pokalbius ir aiškinasi priežastis, taiko prevencines metodikas konfliktams
išvengti.
59. Naujai atvykusį paslaugų gavėją ar jo atstovą socialinis darbuotojas pasirašytinai supažindina su
šiomis Taisyklėmis bei kitais vidaus veiklos dokumentais, reglamentuojančiais gyvenimą globos
namuose. Suteikia išsamią informaciją apie globos namų veiklą, teikiamas paslaugas, paslaugų gavėjo
teises pareigas ir atsakomybę.
60. Kiekvienas naujai atvykęs paslaugų gavėjas ar jo atstovas ir globos namai pasirašo sutartį, kurioje
numatyti abipusiai įsipareigojimai. Sutartis pasirašoma atvykimo į globos namus dieną, bet ne vėliau
kaip per 7 kalendorines dienas nuo asmens apsigyvenimo globos namuose.
61. Asmeniui pageidaujant deklaruojama paslaugų gavėjo gyvenamoji vieta adresu Naujoji Uosto g. 15,
Klaipėda.
62. Paslaugų gavėjui užtikrinama saugi ir pritaikyta gyvenamoji aplinka, kuri yra artima namų aplinkai.
63. Paslaugų gavėjo saugumas jo gyvenamajame kambaryje užtikrinamas nepažeidžiant jo privatumo ir
orumo. Darbuotojai į paslaugų gavėjo gyvenamąjį kambarį įeina tik pasibeldę.
64. Paslaugų gavėjui užtikrinama aplinka, pagrįsta abipusiu asmens ir globos namų darbuotojų
pasitikėjimu, pagarba.
65. Siekiant užtikrinti geriausią neveiksnaus (ribotai veiksnaus) gyventojo interesą, išklausoma ir
atsižvelgiama į adekvačią tokio gyventojo nuomonę ar jo globėjo nuomonę.
66. Viešųjų įstaigų, įmonių, uždarųjų akcinių bendrovių korespondenciją, adresuotą gyventojams,
kuriems yra vykdomi išskaičiavimai pagal teismo vykdomuosius pavedimus, adresatui perduoda
socialinis darbuotojas, turintis teisę susipažinti su gyventojui adresuotų oficialių raštų turiniu. Laiškai
atplėšiami ir skaitomi gyventojui dalyvaujant.
67. Pagerėjus asmens socialiniam savarankiškumui, sveikatos būklei ar atsiradus kitoms aplinkybėms,
galinčioms turėti įtakos asmens statusui, globos namai tarpininkauja ir kreipiasi į atitinkamas institucijas
dėl gyventojo neveiksnumo (riboto veiksnumo) peržiūrėjimo.

 

VI. PASLAUGŲ GAVĖJŲ TEISĖS IR PAREIGOS

68. Paslaugų gavėjas turi teisę:
68.1. į apsaugą nuo smurto, išnaudojimo, diskriminacijos, prievartos, įžeidinėjimų dėl rasės, religijos,
negalios, socialinės padėties, pilietybės, sveikatos būklės, asmeninių savybių ir kt.;
68.2. pasirinkti „savą asmenį“ – globos namų darbuotoją, kuriuo pasitiki, kuriam išsako problemas, yra
išklausomas;
68.3. gauti psichologinę pagalbą;
68.4. įvairiais klausimais nevaržomai kreiptis į globos namų administraciją, bei kitas institucijas ir
įstaigas;
68.5. rašyti ir teikti prašymus ar skundus globos namų administracijai bei priimtina forma susipažinti su
išvadomis, priimtais sprendimais;
68.6. viešai reikšti savo nuomonę, dalyvauti visuomeninėje, grupinėje veikloje globos namuose ar už jos
ribų, išskyrus atvejus, kai tai kelia grėsmę jo ar aplinkinių psichologinei ir (ar) fizinei sveikatai ir
saugumui;
68.7. susipažinti su visa su jo asmeniu susijusia dokumentacija, esančia globos namuose;
68.8. dalyvauti planuojant paslaugų teikimą ir (ar) sprendžiant klausimus, susijusius su paslaugų gavėjo
situacija;
68.9. dalyvauti aptariant poelgį, pasiaiškinti ir susipažinti su visais jo asmenį liečiančiais dokumentais;
68.10. gauti informaciją apie savo sveikatos būklę, diagnozę, gydymą, galimas rizikas ir kitas aplinkybes,
kurios gali turėti įtakos apsisprendimui sutikti ar atsisakyti siūlomo gydymo;
68.11. gauti informaciją apie asmens duomenų tvarkymą, sutikti ar nesutikti dėl asmens duomenų
tvarkymo;
68.12. dalyvauti paslaugų gavėjų ir administracijos susirinkimuose;
68.13. būti išrinktam į globos namų Paslaugų gavėjų tarybą, dalyvauti jos veikloje, teikti pasiūlymus
globos namų administracijai ir turėti įtakos globos namų veiklos organizavimui bei planavimui;
68.14. gyvenamajame kambaryje turėti privačią erdvę (atskiriant širma);
68.15. išsakyti pageidavimus dėl kaimyno pasirinkimo;
68.16. tenkinti individualius socialinius, kultūrinius, religinius interesus ir poreikius, nepažeidžiant kitų
globos namų paslaugų gavėjų interesų ir šių Taisyklių;
68.17. dalyvauti patraukliose užimtumo veiklose, atitinkančiose pomėgius – darbinėje, užimtumo,
kultūrinėje, laisvalaikio ir kt.;
68.18. už asmenines lėšas nusipirkti mėgstamų maisto produktų, patalpose įrengtoje virtuvėlėje,
atsižvelgiant į savarankiškumo lygį, pačiam arba padedant darbuotojui užsiimti papildomo maisto
ruošimu savo poreikiams, išsivirti arbatos, kavos ir kt.
68.19. saugiai laikyti savo asmeninius daiktus, gali užsirakinti savo asmenines gyvenamąsias patalpas,
spintą ar spintelę, jeigu, įvertinus jo savarankiškumą, tai nesudaro pavojaus jo ar kitų asmenų saugumui,
kitu atveju paslaugų gavėjo prašymu daiktai saugojimui gali būti padėti į seifą;
68.20. atkurti nutrūkusius ar palaikyti esamus ryšius su šeimos nariais, artimaisiais, giminaičiais,
draugais ir pažįstamais (bendrauti tiesiogiai, telefonu, laiškais, internetu, socialinių tinklų pagalba);
68.21. pasimatyti su visais pageidaujamais asmenimis, išskyrus atvejus, kai tie pasimatymai kelia pavojų
jo ar aplinkinių sveikatai ar saugumui;
68.22. paslaugų gavėjų lankymas gali būti ribojamas ar uždraustas, Lietuvos Respublikos teritorijoje
pablogėjus epidemiologiniai situacijai, atsiradus užkrečiamųjų ligų išplitimo tikimybei, šalies mastu
paskelbus karantiną ir (ar) ekstremalią situaciją, ar Klaipėdos savivaldybės teritorijoje paskelbus
karantiną.
68.23. bendrose erdvėse, globos namų teritorijoje bendrauti su aplankiusiais asmenimis, artimaisiais,
giminaičiais, gyvenamajame kambaryje priimti lankytojus, tais atvejais, kai dėl sveikatos būklės, tai
padaryti minėtose patalpose neįmanoma;
68.24. išvykti svečiuotis pas artimuosius ar kitus asmenis iš anksto suderinus išvykimo laiką;
68.25. naudotis Lietuvos Respublikos konstitucijoje, Neįgaliųjų teisių konvencijoje ir kituose teisės
aktuose nustatytomis asmens teisėmis.
68.26. paslaugų gavėjas turi teisę, suderinęs su globos namų administracija ir atsižvelgiant į jo
savarankiškumo lygį, motyvaciją ar specifinius poreikius (dėl terapijos), laikantis savivaldybių
patvirtintų gyvūnų laikymo ir higienos reikalavimų, socialinės globos namuose auginti naminį gyvūną
(pvz., katę, šunį, žuvytes akvariumuose) ir juo rūpintis.
69. Paslaugų gavėjo pareigos:
69.1. laikytis pasirašytos sutarties sąlygų, šių Taisyklių bei kitų vidaus veiklos dokumentų,
reglamentuojančių gyvenimą globos namuose;
69.2. gerbti kitų asmenų teises, pagarbiai elgtis su globos namų darbuotojais ir paslaugų gavėjais
(neįžeidinėti, nesimušti, negrasinti, negąsdinti, neniekinti kitų, nepriekabiauti, nekelti konfliktinių
situacijų, neišnaudoti ir kt.).
69.3. laikytis kartu su darbuotojais ir (ar) kitais globos namų specialistais priimtų susitarimų, taisyklių,
elgesio korekcijos ir kitų suplanuotų priemonių;
69.4. reaguoti į darbuotojų, vykdančių darbines funkcijas, teisėtus reikalavimus ir pastabas.
69.5. bendradarbiauti su globos namų specialistais planuojant paslaugų teikimą, sprendžiant iškilusias
problemas, pagalbos būdus ir priemones;
69.6. saugoti globos namų ir kitų asmenų turtą, atlyginti padarytą materialinę žalą piktybiškai sugadinus,
sulaužius globos namų ar kito paslaugų gavėjo turtą.
69.7. atsižvelgiant į sveikatos būklę ir galimybes, laikytis asmens higienos reikalavimų (nusiprausti,
susišukuoti, išsivalyti dantis, kasdien plauti kojas, laiku pasikeisti nešvarius rūbus, maudytis kt.);
69.8. atsižvelgiant į sveikatos būklę ir galimybes, palaikyti švarą ir tvarką savo gyvenamajame kambaryje
(pasikloti lovą, nusišluostyti dulkes, išsiplauti grindis, išsivėdinti gyvenamąjį kambarį ir kt.), bendro
naudojimo patalpose;
69.9. laikytis sveikatos priežiūros specialistų rekomendacijų, atlikti paskirtas medicinines procedūras;
69.10. rūpintis savo sveikata, reguliariai vartoti gydytojo paskirtus vaistus;
69.11. bet kuriuo paros metu įsileisti darbuotoją į gyvenamąjį kambarį, darbuotojui pastebėjus
pablogėjusią paslaugų gavėjo sveikatos ar emocinę būklę;
69.12. leisti darbuotojams peržiūrėti asmeninius daiktus, jų laikymo vietą bei patalpas;
69.13. rūkyti tik tam specialiai įrengtose ir pažymėtose vietose, nemėtyti nuorūkų ant žemės;
69.14. nuo 22.00 val. iki 6.00 val. netrikdyti kitų paslaugų gavėjų poilsio: laikytis tylos, netriukšmauti,
nesilankyti kituose kambariuose, nesiklausyti garsiai muzikos, televizoriaus ir pan.
70. Paslaugų gavėjui draudžiama:
70.1. vartoti narkotikus, toksines medžiagas, rūkyti kambariuose bei bendrose klinikos patalpose, vartoti
alkoholinius gėrimus, lošti azartinius žaidimus naudojant pinigus ar daiktus, teršti savo ir bendro
naudojimo patalpas, pirkti alkoholinius gėrimus kitiems globos namų paslaugų gavėjams;
70.2. provokuoti, sukelti konfliktines situacijas, naudoti fizinę jėgą prieš kitus asmenis;
70.3. filmuoti, fotografuoti kitą paslaugų gavėją, daryti garso ar vaizdo įrašus bei šią medžiagą platinti
viešai be šio paslaugų gavėjo sutikimo;
70.4. savavališkai, be leidimo pasišalinti iš globos namų teritorijos be darbuotojų ar administracijos
žinios;
70.5. laužyti ar kitaip gadinti, atiduoti ar parduoti kitiems asmenims globos namų ar kitų asmenų turtą;
70.6. rūkyti gyvenamuosiuose kambariuose, koridoriuose ir kitose bendrose globos namų patalpose;
70.7. be administracijos raštiško leidimo naudotis elektriniais prietaisais gyvenamuosiuose kambariuose;
70.8. savarankiškai tvarkyti elektros, santechnikos ar kitą įrangą;
70.9. laikyti kambariuose (ne šaldytuvuose) greitai gendančius ir pasibaigusio galiojimo termino maisto
produktus;
70.10. savavališkai, nesuderinus su darbuotojais, perkelti minkštą ar kietą inventorių bei kitus daiktus iš
vieno kambario į kitą, kabinti paveikslus ant sienų ir t.t.;
70.11. įeiti į kitą gyvenamąjį kambarį nepasibeldus ir negavus paslaugų gavėjo pakvietimo.

 

VII. PASLAUGŲ GAVĖJŲ PASKATINIMAI, ATSAKOMYBĖ IR NUOBAUDOS

71. Už gerą elgesį, tvarkingi, iniciatyvūs, kūrybiški ir aktyvūs paslaugų gavėjai gali būti skatinami
padėkomis, asmeninėmis dovanomis, pažintinėmis kelionėmis, pagerbiami bendruose globos namų
renginiuose ir kt.
72. Paslaugų gavėjų vidaus tvarkos taisyklių sistemingas nesilaikymas, gyvenamosios aplinkos
niokojimas, kitų globos namų paslaugų gavėjų, darbuotojų, svečių įžeidinėjimai, grasinimai, grubus
elgesys, reketas, muštynės, seksualinė prievarta ir išnaudojimas, darbuotojų teisėtų reikalavimų
ignoravimas ir nevykdymas, alkoholinių gėrimų, psichotropinių ar narkotinių medžiagų įsigijimas ir
vartojimas, kitų paslaugų gavėjų įtraukimas į nusikalstamą baudžiamąją veiklą ar administracinius
nusižengimus, nuolatinis nepagarbus elgesys su globos namų paslaugų gavėjais ir darbuotojais yra
vertinami kaip grubūs šių Taisyklių pažeidimai.
73. Prireikus dėl taisyklių pažeidimo gali būti kviečiama policija ir pasitelkiamos kitos valstybinės
institucijos.
74. Veiksnus paslaugų gavėjas padaręs materialinę žalą fiziniam ar juridiniam asmeniui, atsako įstatymų
nustatyta tvarka.
75. Veiksnus paslaugų gavėjas žino, kad už dažnus grubius, kitų asmenų interesus bei orumą
pažeidžiančius veiksmus, prieštaraujančius šioms Taisyklėms, teisėtvarkos pažeidimus ar sutarties
pažeidimus, gali būti pašalintas iš globos namų.
76. Pagrindas inicijuoti veiksnaus paslaugų gavėjo pašalinimą iš Globos namų – ne mažiau kaip 3 per
metus raštu įforminti ir Globos namuose užregistruoti grubūs šių Taisyklių pažeidimai, teisėsaugos
įstaigose registruoti paslaugų gavėjo nusižengimai, sutartinių įsipareigojimų nesilaikymas. Su
užfiksuotais pažeidimais paslaugų gavėjas supažindinamas pasirašytinai.
77. Kiekvienas šių Taisyklių pažeidimas yra fiksuojamas raštu.
78. Veiksnus paslaugų gavėjas gali būti pašalintas iš globos namų už šių Taisyklių ar teisėtvarkos
pažeidimus tik nuodugniai išnagrinėjus įvykdytų pažeidimų priežastis ir neradus kitų efektyvių būdų
paveikti paslaugų gavėjo neigiamą elgesį.
79. Veiksniam paslaugų gavėjui užtikrinta, kad svarstant jo pašalinimo iš globos namų klausimą, bus
pakviestas dalyvauti pats asmuo ir kiti suinteresuoti asmenys. Žymos apie tai bus užfiksuotos asmens
byloje pridedamuose dokumentuose.
80. Paslaugų gavėjui užtikrinta, kad iki jį pašalinant iš globos namų, bus sprendžiamas jo socialinės
globos tęstinumo ir saugumo klausimas. Žymos apie tai bus užfiksuotos asmens byloje pridedamuose
dokumentuose.
81. Paslaugų gavėjui atsisakius dalyvauti svarstyme, šis faktas įforminamas globos namų darbuotojų
tarnybiniu pranešimu, dalyvaujant ne mažiau kaip dviem liudytojams.
82. Klinika turi teisę vadovaujantis specialistų išvada inicijuoti Asmens apgyvendinimą specializuotoje
globos įstaigoje, jeigu išryškėja jo priklausomybė nuo alkoholio, narkotinių medžiagų arba Asmuo serga
psichikos liga, dėl kurios negali gyventi senyvo amžiaus asmenų ir asmenų su negalia globos įstaigoje,
jeigu jam reikalingos specializuotos paslaugos, bei aplinka.

 

VIII. GINČŲ IR KONFLIKTŲ TARP KLINIKOS IR GLOBOS NAMŲ PASLAUGŲ GAVĖJŲ SPRENDIMO TVARKA

83. Globos namų paslaugų gavėjas manydamas, kad Globos namuose teikiant sveikatos priežiūros ar
globos paslaugas yra pažeistos jo teisės, turi teisę pateikti skundą. Skundai pateikiami vyr, socialiniam
darbuotojui, socialiniam darbuotojui, klinikos direktoriui. Skundą gali pateikti pats paslaugų gavėjas arba
jo įstatyminis atstovas.
84. Raštiški Globos namų paslaugų gavėjų pareiškimai, skundai ir pasiūlymai turi būti pasirašyti, be to,
nurodyti šie duomenys: vardas, pavardė, skundą teikiantis paslaugų gavėjo atstovas be minėtos
informacijos turi pateikti telefono numerį ar el. pašto adresas, gyvenamosios vietos adresą ir pridedama
asmens dokumento kopija.
85. Klinika, gavusi Globos namų paslaugų gavėjo skundą, jį išnagrinėja ir raštu praneša Globos namų
paslaugų gavėjui nagrinėjimo rezultatus ne vėliau kaip per 20 darbo dienų.
86. Anoniminiai skundai susiję su paslaugų gavėjų interesų pažeidimais ir atsakymai į juos aptariami
artimiausiame paslaugų gavėjų tarybos susirinkime.
86. Nepatenkintas skundo nagrinėjimu Globos namų paslaugų gavėjas (jo atstovas) gali kreiptis į
valstybės institucijas teisės aktų nustatyta tvarka.

 

IX. PASLAUGŲ GAVĖJŲ IŠVYKIMAS (LAIKINAI AR VISAM LAIKU)
IŠ GLOBOS NAMŲ

87. Atsižvelgiant į paslaugų gavėjo sveikatos būklę ir savarankiškumą, jis gali laisvai judėti klinikos
teritorijoje arba įvertinus specialistams ir už jos ribų. Laisvas judėjimas gali būti ribojamas Lietuvos
Respublikos teritorijoje pablogėjus epidemiologiniai situacijai, atsiradus užkrečiamųjų ligų išplitimo
tikimybei, šalies mastu paskelbus karantiną ir (ar) ekstremalią situaciją, ar Klaipėdos savivaldybės
teritorijoje paskelbus karantiną.
88. Globos namų paslaugų gavėjas gali laikinai savo noru išvykti iš globos namų svečiuotis pas, šeimos
narius, artimuosius giminaičius ar pažįstamus švenčių dienomis, savaitgaliais ar ilgesniam laikotarpiui
iki 45 kalendorinių dienų per metus. Dėl asmeniui svarbių priežasčių asmens (globėjo, rūpintojo, šeimos
narių ar artimųjų giminaičių) prašymu gali būti numatytas ir ilgesnis laikotarpis.
89. Paslaugų gavėjo išvykimo gydytis į sveikatos priežiūros įstaigą trukmė nėra ribojama ir nėra
įskaičiuojama į laikino išvykimo trukmę.
90. Laikinai išvykstančiam paslaugų gavėjui yra išlaikoma galimybė grįžti į globos namus tomis
pačiomis sąlygomis, kaip ir buvo apgyvendintas.
91. Paslaugų gavėjas, laikinai (iki 45 kalendorinių dienų per metus) išvykęs iš globos namų, kad
išsaugotų vietą, nuo ketvirtos išvykimo dienos moka 30 procentų jam nustatyto mokesčio. Už 3 pirmąsias
išvykimo dienas (įskaitant ir tuos atvejus, kai išvykstama trumpiau kaip 3 dienoms) mokėjimo už
socialinę globą dydis nemažinamas (moka visą nustatytą socialinės globos paslaugų kainą).
92. Globos namai domisi pas globėją, rūpintoją, šeimos narius, artimuosius giminaičius, pažįstamus ar į
sveikatos priežiūros įstaigą laikinai išvykusio paslaugų gavėjo gyvenimo sąlygomis bei jo priežiūra.
93. Nuolat Lietuvos Respublikoje gyvenantis fizinis asmuo ar užsienio valstybėje gyvenantis fizinis
asmuo atsako už globos namų paslaugų gavėją, jo fizinę/psichinę būklę, medikamentų vartojimą ir kt.,
išleistą laikinai svečiuotis, nuo nustatytų laikino svečiavimosi pagrindų atsiradimo iki grąžinimo į globos
namus momento.
94. Veiksnus paslaugų gavėjas, iš globos namų į bendruomenę gali išvykti visam laikui globos namams
įsitikinus, kad šiam asmeniui bus užtikrintos tinkamos gyvenimo sąlygos, paslaugos bendruomenėje ar
kad jis galės savarankiškai (iš dalies savarankiškai) gyventi.
95. Iš globos namų išvykstančio paslaugų gavėjo prašymas yra asmens byloje. Siekiant užtikrinti
socialinės pagalbos asmeniui tęstinumą, globos namai, likus 3 mėn. iki asmens su negalia išvykimo iš
globos namų, kreipiasi į savivaldybę su prašymu inicijuoti socialinės adaptacijos (reabilitacijos)
bendruomenėje plano sudarymą.
96. Neveiksnus tam tikroje srityje ar ribotai veiksnus tam tikroje srityje paslaugų gavėjas visam laikui
gali išvykti tik pas teismo paskirtą globėją, rūpintoją. Globos namai apie tai informuoja savivaldybę,
kurioje globėjas (rūpintojas) gyvena ir savivaldybę, kurios sprendimu asmeniui buvo pradėta teikti
socialinė globa.
97. Paslaugų gavėjui, išvykstant iš globos namų visam laikui, gražinami dokumentai, asmeniniai daiktai
ir vertybės, kurios buvo saugomos globos namuose.
98. Mirusio paslaugų gavėjo piniginės lėšos perduodamos paveldėjimo teisės liudijimą pristačiusiems
asmenims. Globos namams pateiktas prašymas dėl mirusio asmens piniginių lėšų ir kito jo turėto turto
globos namuose tenkinamas įpėdinio teises ir mirusiojo asmens turtą paveldėjimo liudijime nurodyta
apimtimi.

 

X. NEMOKAMŲ PASLAUGŲ NOMENKLATŪRA IR ASORTIMENTAS, JŲ TEIKIMO
TVARKA

99. Globos namai teikia bendrąsias asmens sveikatos priežiūros paslaugas: slaugos (bendrosios
praktikos).
100. Asmens sveikatos priežiūros paslaugos globos namuose teikiamos nemokamai visiems globos
namų gyventojams.
101. Kompensuojamųjų vaistų, slaugos priemonių priemokas apmoka globos namai.
102. Gydytojo paskirti nekompensuojami, gydytojo nepaskirti vaistai apmokami pačio asmens arba jo
atstovo

 

XI. INFORMACIJOS PACIENTUI IR JO ARTIMIESIEMS APIE JO SVEIKATOS BŪKLĘ
TEIKIMO TVARKA

103. Informacija apie veiksnaus paciento sveikatos būklę teikiama pačiam pacientui tiesiogiai.
104. Telefonu jokios informacijos apie pacientą globos namai neteikia.
105. Informacija apie neveiksnių pacientų sveikatos būklę teikiama teisėtiems šių asmenų globėjams arba
globėjų notariškai įgaliotiems asmenims.
104. Pacientui informaciją apie jo sveikatos būklę, atliekamus tyrimus, gydymą teikia gydytojas arba
slaugytoja.
105. Pacientas ar jo įgaliotas asmuo apie informacijos teikimo galimybes savo valia raštu pareiškia valios
pareiškime dėl sveikatos priežiūros paslaugų teikimo.
106. Pacientui į globos namus patekus sunkios sveikatos būklės, ir kai savo valios pareikšti negali,
informacija apie paciento sveikatos būklę, diagnozę, taikomą gydymą teikiama tik artimiausiems
asmenims (sutuoktiniui, vaikams) arba notariškai įgaliotam asmeniui.
107. Vadovaujantis Klinikoje patvirtintomis GLOBOS NAMŲ DARBUOTOJŲ IR GYVENTOJŲ
ASMENS DUOMENŲ TVARKYMO TAISYKLĖMIS, informacija apie paciento sveikatos būklę,
prognozes, gydymo metodus, diagnozę, kita asmeninė informacija laikoma konfidencialia ir tretiesiems
asmenims neteikiama.
108. Suinteresuotiems asmenims informacija apie paciento sveikatos būklę teikiama tik gavus raštišką
paciento sutikimą arba pacientui nurodžius konkrečius, notariškai įgaliotus asmenis.
109. Atstovai, veikdami paciento vardu, privalo pateikti atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo
asmens tapatybės dokumentą.
110. Bendraujant su pacientu ar paciento interesus teisėtai atstovaujančiais asmenimis sveikatos
priežiūros personalas detaliai paaiškina vykdomo gydymo, slaugos procedūrų eigą, pagrindžia jų
būtinybę, išsamiai paaiškina ir atsako į paciento užduotus, jam rūpimus klausimus, pacientui
pageidaujant supažindina jį su medicinine dokumentacija. Tais atvejais, kai klinikos darbuotojas nėra
kompetentingas pateikti pacientui atsakymus, informaciją apie jo sveikatos būklę ir atliekamas
procedūras, yra nurodomas kompetentingas darbuotojas, galintis atsakyti į rūpimus klausimus.
111. Kitiems asmenims informacija apie paciento būklę, diagnozę, gydymą, slaugą gali būti suteikta tik
gavus raštišką paciento (arba jo atstovo) sutikimą, kuriame nurodytas tokios informacijos suteikimo
pagrindas ir naudojimo tikslai.
112. Be raštiško paciento arba jo atstovo sutikimo, informacija apie paciento sveikatos būklę teikiama:
112.1. asmenims, kuriuos pacientas ar jo atstovas pasirašytinai nurodė paciento valios pareiškimo
formoje;
112.2. asmenims, tiesiogiai dalyvaujantiems gydant ar slaugant pacientą, atliekantiems paciento
sveikatos ekspertizę;
112.3. paciento atstovui, sutuoktiniui (partneriui), tėvams (įtėviams) ar pilnamečiams vaikams, kai
pacientas laikomas negalinčiu protingai vertinti savo interesų ir nėra jo sutikimo.
113. Visa informacija apie paciento buvimą globos namuose, sveikatos būklę, diagnozę, gydymą,
prognozes, taip pat visa kita asmeninio pobūdžio informacija apie pacientą turi būti laikoma
konfidencialia ir po paciento mirties

 

XII. DOKUMENTŲ NUORAŠŲ DARYMO, IŠDAVIMO PACIENTUI AR KITIEMS
FIZINIAMS IR JURIDINIAMS ASMENIMS TVARKA

114. Paciento dokumentų kopijos išduodamos tik gavus paciento arba jo tėvų/globėjų raštišką prašymą.
115. Gavus raštišką paciento prašymą, jis registruojamas, klinikos atsakingas darbuotojas paruošia
paciento nurodytų dokumentų kopijas per 3 darbo dienas.
116. Dokumentų kopijos išduodamos su lydraščiu 2 egzemplioriais. 1 egzempliorius skirtas pareiškėjui,
kitas (su pareiškėjo parašu, kad gavo lydraštį su dokumentų kopijomis) saugomas asmens byloje.
117. Neveiksnaus paciento dokumentų kopijos išduodamos tik gavus asmens teisėto globėjo (globėjo
įgalioto asmens) raštišką prašymą. Gavus teisę patvirtinančius dokumentus (teismo nutartį dėl globėjo
skyrimo pacientui, notaro patvirtintą teisėto globėjo įgaliojimą kitam asmeniui, prašymą išduoti
konkrečių dokumentų kopijas) atsakingas darbuotojas paruošia prašyme nurodytų dokumentų kopijas ne
vėliau kaip per 5 darbo dienas. Dokumentų kopijos išduodamos su lydraščiu 2 egzemplioriais. 1
egzempliorius skirtas pareiškėjui, kitas (su pareiškėjo parašu, kad gavo lydraštį su dokumentų kopijomis)
saugomas asmens byloje.
118. Mirusio asmens dokumentų kopijos išduodamos tik gavus teisėto mirusiojo paveldėtojo (jo
notariškai įgalioto asmens) raštišką prašymą. Prašyme nurodytų dokumentų kopijos paruošiamos ne
vėliau kaip per 5 darbo dienas. Dokumentų kopijos išduodamos su lydraščiu 2 egzemplioriais. 1
egzempliorius skirtas pareiškėjui, kitas (su pareiškėjo parašu, kad gavo lydraštį su dokumentų kopijomis)
saugomas asmens byloje.
119. Kitiems asmenims globos namų gyventojo dokumentų kopijos išduodamos tik gavus raštišką
veiksnaus asmens prašymą bei Lietuvos Respublikos įstatymų numatytais atvejais ir tvarka.
120. Konfidenciali informacija apie asmens sveikatos būklę bei su ja susiję duomenys gali būti teikiami
teismo nurodymu, pareikalavus kitų valstybės įgaliotų institucijų pareigūnams, kuriems tokią teisę
suteikia Lietuvos Respublikos įstatymai. Gavus teisinį pagrindą įrodantį oficialios institucijos
dokumentą, pastarasis registruojamas ir su direktoriaus rezoliucija perduodamas klinikos darbuotojui,
atsakingam už informacijos apie pacientą teikimą. Atsakingas darbuotojas išnagrinėja gautus
dokumentus, esant teisiniam pagrindui parengia ir pateikia informaciją (išvadas, dokumentų kopijas, kt)
per 5 darbo dienas. Informacija pateikiama raštiškai, įregistravus raštą siunčiamų klinikos dokumentų
registre.
121. Informacija apie globos namų gyventoją žiniasklaidai, kitiems fiziniams asmenims neteikiama,
jeigu negautas raštiškas paciento sutikimas.

 

XIII. KLINIKOS DARBO LAIKAS, GYVENTOJŲ LANKYMO TVARKA, DIENOTVARKĖ

123. Administracijos darbo laikas: I – IV 8.00 – 17.00; V – 8.00-16.00. Pietų pertrauka nuo 12.00 iki
12.45.
124. Sveikatos priežiūros specialistų darbo laikas: I – IV 8.00 – 17.00; V – 8.00-16.00. Pietų pertrauka
nuo 12.00 iki 12.45.
125. Individualios priežiūros darbuotojai/slaugytojo padėjėjai: dirba visą parą.
126. Socialinio darbuotojo darbo laikas: I – IV 8.00 – 17.00; V – 8.00-16.00. Pietų pertrauka nuo 12.00
iki 12.45.
127. Gyventojas gali būti lankomas visomis savaitės dienomis.
128. Karantino metu gyventojų lankymas yra ribojamas.
129. Lankytojai gali svečiuotis iki 20 valandos.
130. Lankytojai, įtariami apsvaigę nuo alkoholio, narkotinių, psichotropinių medžiagų, į kliniką
neįleidžiami.
131. Lankytojams draudžiama:
131.1. fotografuoti ar filmuoti gyventojus be jų sutikimo;
131.2. vartoti alkoholinius gėrimus Globos namų patalpose bei teritorijoje;
131.3. atnešti Globos namų gyventojams alkoholinių gėrimų, narkotinių, psichotropinių ar kitų psichiką
veikiančių medžiagų;
131.4. rūkyti Globos namų patalpose ar teritorijoje tam neskirtose vietose.
131.5. savavališkai duoti gyventojams medikamentų, nepasitarus su sveikatos priežiūros skyriaus
darbuotojais;
131.6. turėti su savimi arba atnešti gyventojui šaunamąjį ar šaltąjį ginklą;
131.7. šiukšlinti ir triukšmauti Globos namų patalpose bei teritorijoje;
131.8. išsivesti/išsivežti gyventoją iš Globos namų teritorijos be leidimo;
131.9. lankyti gyventoją, kai lankytojas serga užkrečiamomis ligomis;
131.10. perduoti gyventojui maisto produktus, kurių vartojimo terminas yra pasibaigęs;
131.11. pasilikti nakvoti Globos namuose.
131.12. Eiti į kitus globos namų gyventojų kambarius, pagalbines, administracines patalpas be leidimo.
132. Lankytojai gali perduoti gyventojams maisto produktų, drabužių, kitų daiktų, tačiau perduodami
produktai, drabužiai, daiktai turi būti tvarkingai supakuoti ir tinkami vartoti, naudoti.
133. Gyventojų dienotvarkė:
• Kėlimasis, asmens higienos procedūros, savitvarka – 7.00 – 8.30 val.
• Pusryčiai – 9.00 – 9.30 val.
• Pietūs – 13.00 – 13.30 val.
• Poilsio metas – 14.00 – 15 val.
• Pavakariai – 16.00 – 16.15 val.
• Vakarienė – 17.00 – 17.30 val.
• Pasiruošimas miegui, asmens higienos procedūros – 20.00 – 22.00 val.
• Ramybės laikas (poilsis) – nuo 22 val.
• Globos namų durys atrakinamos 07. 00 ir užrakinamos:
• Vasaros laikotarpiu 05.01 – 09.30 – 22 val.
• Žiemos laikotarpiu 10.01 – 04.31 – 20 val.
134. Dienotvarkės valandomis, kurių užimtumas nenurodytas, atliekamos gyventojams skirtos sveikatos
priežiūros, slaugos procedūros, gydytojų konsultacijos, asmens higienos paslaugos, vykdomi kasdienio
užimtumo užsiėmimai, pramoginiai bei kiti laisvalaikio renginiai pagal patvirtintus planus.

 

XIV. GLOBOS NAMŲ IR GYVENTOJO ARTIMŲJŲ PAREIGOS MIRUS GYVENTOJUI

135. Mirus Globos namų gyventojui, Globos namų darbuotojai praneša artimiesiems.
136. Globos namų gyventojo laidotuves organizuoja ir dokumentus tvarko artimieji (jei yra artimieji).
137. Jeigu nėra gyventojo artimųjų, dokumentus tvarko ir gyventojo laidotuves organizuoja Globos namų
vyriausias socialinis darbuotojas arba socialiniai darbuotojai.

 

XV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

138. Su šiomis Taisyklėmis globos namų paslaugų gavėjas ir/arba jų atstovai supažindinami
pasirašytinai.
139. Taisyklės įsigalioja nuo jų patvirtinimo dienos.
140. Taisyklės gali būti keičiamos ir (ar) papildomos pasikeitus globos namų darbo organizavimui ar
atitinkamiems teisės aktams.
141. Už šių taisyklių vykdymo kontrolę atsakingi socialiniai darbuotojai.
142. Taisyklės skelbiamos globos namų internetiniame puslapyje, informaciniuose stenduose.